INFORMASI

MAKLUMAN

Blog ini adalah hak milik Pintu Ilmu Resources (00159443-D) - PUSAT RAWATAN HOMEOPAYHY- yang beralamat di: Pusat Perubatan Holistik dan Alternatif 4932, Traffic Light Tok Jiring, Jalan Kelantan 21060 Kuala Terengganu, Darul Iman. Untuk lokasi klinik sila klik di sini

Pada 08/11/2015 klinik ditutup kerana doktor bertugas outstation. Harap maklum.

TESTIMONIAL TERKINI i

TAJAAN

Isnin, 29 Jun 2009

JANGKITAN KULAT (MIKOSIS)




Kulat merupakan hidupan halus yang bertaburan di sekeliling kita. Terdapat lebih kurang 200,000 jenis kulat yang wujud tetapi hanya 100.000 jenis sahaja yang boleh membawa penyakit kepada manusia.

Dermatolifit dan yis merupakan dua katogeri kulat yang boleh mengakibatkan penyakit. Kebanyakan sel-sel kulat berbentuk spora ataupun bentuk filamen.

Jangkitan kulat berlaku apabila kulat-kulat tersebut menyerang sel kulit yang mati seperti lapisan keratin sel, kuku jari atau bahagian folikel rambut.

Kulat dapat merebak dengan pantas pada bahagian lipatan kulit badan seseorang kerana keadaan persekitarannya lembab dan panas. Namun, ia bergantung pada sistem pertahanan badan dan lapisan asid yang melindungi kulit kita.

penyakit ini diakibatkan daripada hubungan sesama manusia atau hubungan antara manusia dan binatang yang telah dijangkiti.

Antara jenis penyakit jangkitan kulat ialah:
1. Kurap.
2. Berlaku pada bahagian kulit terutama di pinggul.
3. Di sekitar jari kaki yang berair.
4. Infeksi kuku jari. Di mana, kuku jari kaki mudah dijangkiti berbanding kuku jari tangan.
5. Infeksi kulat pada bahagian pangkal paha.
5. Infeksi kulat permukaaan kulit yang paling biasa di muka atau badan.
6. Panau.
7. Bagi kanak-kanak biasanya berlaku disebabkan kain lampin yang lembab.


RAWATAN DI PUSAT PERUBATAN HOLISTIK DAN ALTERNATIF

Sekiranya salah seorang keluarga anda menghidap jangkitan kulat seperti di atas, kami di Pusat Perubatan Holistik dapat membantu anda merawat penyakit jangkitan kulat dengan membekalkan ubat makan penawar elektromagnetik yang mampu membunuh akar umbi kulat-kulat tersebut dan mampu menguatkan sistem saraf kulit supaya kulat-kulat tersebut dapat dinyahkan melalui sistem perkumuhan seperti pembuangan air kencing, peluh dan pembuangan air besar.

Di samping itu, pesakit juga perlu mengamalkan produk yang dikenali sebagai Anggun Seri  (kosmetik pelbagai guna) yang mampu membunuh kuman dan kulat yang bersarang di sel-sel kulit yang mati.

Jika sistem saraf kulit mulai aktif, maka ia secara semulajadi akan menghasilkan asid yang mampu membunuh dan menyahkan segala makhluk asing (pelbagai kulat) yang bersarang di lapisan kulit yang mati.

Untuk rawatan Perubatan Holistik berkaitan kulit dan kulat sila klik di sini.