INFORMASI

MAKLUMAN

Blog ini adalah hak milik Pintu Ilmu Resources (00159443-D) - PUSAT RAWATAN HOMEOPAYHY- yang beralamat di: Pusat Perubatan Holistik dan Alternatif 4932, Traffic Light Tok Jiring, Jalan Kelantan 21060 Kuala Terengganu, Darul Iman. Untuk lokasi klinik sila klik di sini

Pada 08/11/2015 klinik ditutup kerana doktor bertugas outstation. Harap maklum.

TESTIMONIAL TERKINI i

TAJAAN

Ahad, 23 Mei 2010

STROK

Strok merupakan salah satu penyakit yang berpunca dari tekanan yang tidak terkawal. Strok boleh terjadi disebabkan oleh sesuatu regangan saraf yang disebabkan peredaran darah yang tidak lancar. Ia merupakan penyakit yang amat merbahaya pada sistem saraf yang boleh membuatkan seseorang tidak boleh bergerak dengan sepenuhnya.
Bila berlakunya strok sistem peredaran darah akan bergerak terlalu lambat dan tidak seaktif seperti biasa. Ini kerana sel darah yang tidak boleh berkerja dengan keras tanpa bantuan saraf tertentu di dalam badan. Strok mudah menyerang apabila seseorang yang menghidapi:
1. tekanan darah tinggi.
2. Sakit sendi.
3. Lemah badan.
4. Sakit Jantung.
5. Stress.
6. Kencing manis

Penyakit ini sangat bersangkut paut dengan sistem saraf dan sel darah. Ia juga merangkumi bahagian otak iaitu sistem metabolisme manusia. Kebiasaannya, strok terjadi apabila emosinya tidak dapat dikawal oleh minda dan sistem arteri pula hilang kawalan untuk melancarkan peredaran darah. Strok juga mudah menyerang bagi wanita yang sedang hamil. Ini mungkin kerana hormon yang tidak terkawal atau sering mengalami tekanan.
Strok boleh terjadi secara mendadak tanpa pengetahuan manusia terutamanya pada seseorang yang menghidap penyakit darah tinggi atau terjatuh sehingga menyebabkan terhentak di bahagian yang tertentu.
Apabila seseorang mengalami strok memang bukan mudah untuk bergerak terutama mereka yang menghidap strok pad sistem buah pinggang.

JENIS STROK1. Strok separuh badan.
2. Strok seluruh badan.
3. Strok di bahagian mulut.

Semua sistem saraf yang terganggu boleh dikategorikan dengan strok. Ada yang hanya disebabkan tergeliat sahaja boleh terjadinya strok. Penyakit strok sangat halus dan terperinci. kerana sistem saraf di dalam badan kita juga sangat halus yang tidak boleh dilihat dengan mata kasar dan sekiranya tidak dirawat pada peringkat awal ia akan memudaratkan seseorang. Sistem saraf pula terbahagi kepada sistem saraf tunjang dan sistem saraf tiroid.

RAWATAN DI PUSAT PERUBATAN HOLISTIK DAN ALTERNATIF

Bagi mereka yang sedang mengalami strok hendaklah melakukan sedikit pergerakkan agar dapat melancarkan sistem darah dan percayalah bahawa tiada peyakit yang tiada penawarnya kecuali mati. Sikap utama yang perlu ada pada mereka yang sedang menghidapi strok adalah:

1. Ketabahan.
2. Kecekalan.
3. Keyakinan.
4. Kekuatan.

Kami di Pusat Perubatan Holistik mempunyai ubat khusus bagi mereka yang menghidap strok. Antara kelebihan Perubatan Holistik ialah ia diproses begitu halus iaitu 125,000 kali lebih halus daripada nano dan mampu menembusi sistem saraf yang sukar untuk ditembusi oleh ubatan biasa.

Biasanya, jika anda menghidap strok dan mengamalkan perubatan elektronik yang di perbuat daripada glukos serta dipancarkan dengan penawar gelombang elektronik, tubuh anda akan megeluarkan peluh yang agak banyak. Jika ini berlaku, Perubatan Holistik berusaha untuk memperbaiki sistem saraf anda yang selama tidak berfungsi dengan baik. Kerana antara keistimewaan Perubatan Holistik ialah ia berusaha memperbaiki ketidakseimbangan tubuh dan memperkuatkan sistem imun tubuh.

Disamping itu, Perubatan Holistik berusaha untuk memperaiki kerosakan DNA. Apabila segala kerosakan DNA dapat dipulihkan secara semuala, jadi penyakit strok dapat dipulihkan seperti sediakala.

Natijahnya, kami di Kumpulan Perubatan Holistik hanya mampu berikhtiar dan sebaik-baik penyembuhan adalah milik Allah S.W.T.

Untuk rawatan strok secara online sila klik di sini.