INFORMASI

MAKLUMAN

Blog ini adalah hak milik Pintu Ilmu Resources (00159443-D) - PUSAT RAWATAN HOMEOPAYHY- yang beralamat di: Pusat Perubatan Holistik dan Alternatif 4932, Traffic Light Tok Jiring, Jalan Kelantan 21060 Kuala Terengganu, Darul Iman. Untuk lokasi klinik sila klik di sini

Pada 08/11/2015 klinik ditutup kerana doktor bertugas outstation. Harap maklum.

TESTIMONIAL TERKINI i

TAJAAN

Rabu, 10 November 2010

FUNGSI ANTI OKSIDA DAN DNA

Para saintis membuktikan bahawa natioksida merupakan salah satu sistem pertahanan tubuh yang terbaik untuk melawan kuman dan radikal bebas.

Sebenarnya tubuh manusia mengeluarkan antioksida secara semualjadi yang dapat meneutral dan menyahkan radikal bebas sepanjang masa. Namun, apabila jumlahnya terlalu berlebihan, maka kemampuan untuk meneutral dan menyahkan radikal bebas semakin berkurangan.
.Merokok dan amalan pemakanaan yang tidak sihat misalnya, adalah kegiatan secara sengaja memasukkan bahan berasid dan racun kimia yang sememangnya bersifat radikal bebas ke dalam badan.

Tubuh manusia secara semulajadi apabila menerima bahan berasid, bertoksik dan racun kimia, ia akan berusaha untuk menyahkan radikal bebas tersebut dari tubuh melalui proses metabolisma. Namun, proses metabolisma ini pun sebenarnya akan menghasil dan memperbanyakkan lagi radikal bebas.

Radikal bebas yang mengambil electron dari sel tubuh dapat menyebabkan kerosakan struktur DNA sehingga boleh menimbulkan penyakit kronik seperti kanser, saraf, jantung, buah pinggang dan pelbagai penyakit lain.

Setiap hari, tubuh kita akan diserang oleh kesan-kesan kerosakan akibat radikal bebas yang wujud menerusi fungsi metabolik biasa. Hakikatnya, dianggarkan setiap sel DNA akan diserang oleh radikal bebas lebih daripada 10,000 kali dalam sehari. Tambahan lagi bahan cemar dan bahan pengawet yang dimasukkan ke dalam makanan dan minuman, pencemaran udara dan diet yang tidak seimbang akan memparahkan lagi kerosakan DNA.

Tanpa dihalang, radikal bebas boleh mengakibatkan kemusnahan DNA, enzim-enzim dan sel-sel. Pelbagai kes penyakit kronik termasuk penuaan dipercayai hasil daripada kerosakan berterusan yang disebabkan oleh radikal bebas. Namun, antioksida terbukti sebagai senjata yang berkesan untuk melawan mereka. Antioksida membantu meneutralkan kesan-kesan akibat radikal bebas, membenarkan tubuh mengembalikan fungsi organ secara semulajati sehingga organ dapat menghasilkan enzim yang mapu menyahkan radikal bebas.

Antioksida membantu mempertahankan integriti sel dengan melindungi mereka daripada diserang oleh radikal bebas. Kebanyakan penyakit yang berkait.
.DNA
Asid deoksiribonukleik (DNA) merupakan komponen kimia utama kromosom dan merupakan bahan yang menghasilkan gen. Ia kadang kala dipanggil molekul warisan, kerana DNA boleh mewariskan sifat sifat organisma induk (iaitu ibubapa). Dalam proses pembiakan, DNA bereplikasi dan hasilnya dipindahkan kepada zuriat.

Dalam bakteria, organisma sel prokaryotik, dan organisma rendah yang lain, DNA tersebar di dalam keseluruhan sel. Dalam sel rumit atau sel eukaryotik yang membentuk tumbuhan, haiwan dan organisma pelbagai-sel yang lain, kebanyakan DNA terdapat di dalam nukleus sel. Organel penjana tenaga seperti kloroplas dan mitokondria dan kebanyakan virus juga mengandungi DNA.


MINYAK ZAITUN

Minyak zaitun asli sangat sesuai diamalkan kerana mengandungi omega 9, pelbagai vitamin dan antioksida.

KEISTIMEWAAN MINYAK ZAITUN

1. Memberi kesuburan kulit wajah.

2. Membantu mencegah keracunan.

3. Membantu penghadaman.

4. Menyingkir parasit pada usus.

5. Membantu menyihatkan rambut dan menghilangkan kelemumur.

6. Dengan campuran sedikit garam, boleh menjadi ubat mujarab bagi penyakit gigi dan gusi.

7. Mengandungi bahan anti penuaan.

8. Membantu menguatkan tenaga batin.

9. Membantu mengatasi kesan melecur.

10. Sebagai bahan urutan yang membantu menguatkan organ, sendi dan otot serta melegakan sakit.

11. Membantu melegakan athritis dan sciatica.

12. Membantu menjauhkan kanser usus.

13. Mengurangkan pengambilan lemak dalam diet harian.

14. Menghindari penyakit kardiovaskular dan arteriosclerosis.

15. Mengelakkan pembentukan batu hempedu (gallstone).

16. Membantu penghadaman dan mengurangkan ulser perut.

17. Antioksidan dan antikanser.

18. Membantu keseimbangan metablisme tubuh, pertumbuhan tulang dan tubuh yang baik (khasnya bagi kanak-kanak).

19. Membekal vitamin E.

20. Kecantikan (kulit dan rambut).

21. Kestabilan asid lemak.

22. Membekal pelbagai vitamin untuk antipenuaan.

23. Kegunaan masaj terapi.

24. Membekal omega 9.

PANCARAN GELOMBANG ELEKTROMAGNETIK

Kelebihan lain Minyak Zaitun Phalestine edaran kami adalah ianya dihasilkan melalui rawatan proses ‘Elektromagnetic Coding’ yang mengandungi lebih 5,000 ramuan penawar perubatan yang dikodkan sehingga tenaga asal diperkuat dan dipertingkat melebihi 1,000 kali ganda.

Minyak Zaitun Phalestine edaran kami juga telah dipancarkan dengan pelbagai penawar gelombang elektromagnetik yang dikodkan bagi merangsang dan memperbaiki sistem organ yang meliputi sistem psikologi, saraf, tulang, perkumuhan, endokrin, pembiakan dan sistem otak manusia.

Proses 'Electro Cluster' menjadikan molekul Minyak Zaitun diubah menjadi susunan digital dan tenaga asal dipertingkatkan ribuan kali ganda (2,500 kali ganda dari sel darah dan 125,000 kali ganda dari nano) sehingga dapat menembusi sel-sel yang tidak dapat ditembusi oleh ubatan biasa.

Proses ini mampu menangani sebarang jenis keadaan kritikal penyakit, semua jenis ketidakseimbangan dan kekurangan, mampu membantu mencegah serta melindungi sebelum sesuatu simptom penyakit itu muncul.

Antara keistimewaan Minyak Zaitun Phalestine yang telah dipancarkan ribuan penawar gelombang elektromagnetik:

1. Membantu meransang Central Nerve System secara semulajadi.

2. Membantu menguatkan fungsi organ.

3. Membantu meningkatkan sistem immunisasi tubuh secara semulajadi.

4. Membantu mengeluarkan toksik dan penyakit yang terpendam di dalam tubuh.

5. Membantu menembusi sel-sel halus yang tidak mampu ditembusi oleh ubatan biasa.

CARA PENGAMBILAN

1. Mengambil secara berterusan sekurang-kurangnya sesudu tiga kali sehari (pagi, tengahari dan malam).

2. Campurkan dua sudu makan minyak zaitun ke dalam setiap masakan.

3. Untuk menghilangkan parut bekas jerawat di muka, ratakan campuran dua sudu teh minyak zaitun pada muka, biarkan selama dua atau tiga jam dan kemudian barulah dicuci.

4. Untuk menghilangkan parut pada anggota lain di badan, ratakan campuran tiga sudu teh minyak zaitun pada anggota terlibat, biarkan selama dua jam,kemuadian barulah dicuci.

5. Jika boleh gunakan dalam masakan menggantikan minyak masak kelapa sawit.

6. Tambahkan dua sudu makan minyak zaitun ke dalam masakan berminyak, bersantan, berlemak/kolesterol tinggi (kambing, lembu, kerbau atau udang). Kesemua lemak akan menjadi sisa tanpa diserap ke dalam badan.

Harga: RM130.00 termasuk kos penghantaran dan boleh didapati di Pusat perubatan holistik dan Alternatif Kuala terengganu.

Untuk kiriman pos sila bank in ke akaun MAYBANK 113015132137 atas nama Zulkarnain Sulaiman dan SMS tarikh, masa bank in, nama serta alamat lengkap.

Maklumat lanjut: 019-2504113