INFORMASI

MAKLUMAN

Blog ini adalah hak milik Pintu Ilmu Resources (00159443-D) - PUSAT RAWATAN HOMEOPAYHY- yang beralamat di: Pusat Perubatan Holistik dan Alternatif 4932, Traffic Light Tok Jiring, Jalan Kelantan 21060 Kuala Terengganu, Darul Iman. Untuk lokasi klinik sila klik di sini

Pada 08/11/2015 klinik ditutup kerana doktor bertugas outstation. Harap maklum.

TESTIMONIAL TERKINI i

TAJAAN

Ahad, 6 Jun 2010

TB (TUBERCULOSIS)


Penyakit tuberkulosis (tibi) telah menyerang manusia sejak zaman Firaun dan dipercayai merupakan punca utama kematian di Eropah pada kurun ke-16 dan 17.


Bagaimanapun, kuman tibi hanya berjaya dikesan oleh Dr. Robert Koch di Berlin, Jerman pada 24 Mac 1882.

Tibi sebenarnya adalah sejenis penyakit sebaran udara yang disebabkan oleh bakteria Mycobacterium tuberculosis berbentuk rod panjang. Penyakit ini bagaimanapun boleh dicegah dan diubati.


Kuman tibi disebarkan melalui titisan udara setiap kali seseorang pesakit yang telah dijangkiti kuman ini bersin, batuk, bercakap dan sebagainya.


Pada dasarnya, penyebaran kuman ini berlaku melalui sebarang cara di mana lembapan dilepaskan daripada seseorang, ke udara dan kemudiannya dihirup masuk orang lain.

Pelbagai cara telah dilakukan. Langkah pencegahan juga telah dilaksanakan. Namun, penularan penyakit tibi (tuberculosis) tetap tidak ada surutnya. Malah angkanya terus meningkat dari tahun ke tahun. Menurut perangkaan Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO), hari ini terdapat lebih kurang 20 juta kes tibi aktif di seluruh dunia.
.
Penyakit ini dikatakan menjangkiti antara 50 hingga 100 juta penghuni dunia terutama kanak-kanak secara tahunan. Tiga juta kematian berlaku setiap tahun disebabkan penyakit jangkitan tibi dan 80 peratus daripadanya melibatkan negara-negara membangun.


WHO juga menyatakan hampir 26 peratus kematian di negara dunia ketiga boleh dielakkan sekiranya pesakit tibi mendapatkan rawatan sewajarnya. Apakah punca utama penyakit yang sudah wujud sejak zaman kuno ini terus bertahan? Bagaimana pula peranan kita dalam usaha untuk memastikan penyakit ini tidak lagi menjadi antara pembunuh utama penyakit berjangkit ini?


Sejak 1989 secara purata sebanyak 11,500 hingga 12,000 kes dikesan setiap tahun. Separuh daripada kes ini didapati positif dijangkiti tibi.
.
Pada 2006, seramai 14,000 pesakit tibi telah dapat dikesan dimana nisbah jangkitan adalah 61 untuk setiap 100,000 penduduk.
.
Tahun berikutnya, sebanyak 16,000 kes baru dicatatkan dan pada 2008 pula sebanyak 17,506 kes baru didaftarkan. Daripada angka ini, 10,441 disahkan dijangkiti kuman tibi dengan 2207 kes melibatkan pendatang asing.


Angka jangkitan terus meningkat tahun lalu dengan 17,496 kes baru direkodkan.Bagaimanapun, kes tibi di Malaysia masih rendah berbanding Filipina, Thailand dan Indonesia, namun lebih tinggi dari negara Singapura.
.
TIBI DAN PENDATANG ASING
.
Kemasukan pekerja dari negara-negara dunia ketiga sememangnya menjadi punca utama jangkitan tibi masih berleluasa biar pun tahap kebersihan dan kesihatan di negara ini boleh dikatakan berada pada paras sederhana.


Penyebaran kuman di kalangan pendatang berlaku dengan mudah disebabkan keadaan persekitaran yang memudahkan penyakit merebak dan menular.Boleh dikatakan dengan keadaan tempat tinggal yang sempit dan kurang ventilasi menjadi salah satu sebab penting kepada jangkitan ini menular dengan mudah.
.
Selain itu kata beliau, negara maju seperti Amerika Syarikat juga turut berdepan dengan masalah ini disebabkan kemasukan pendatang asing dari negara membangun seperti Mexico.


RAWATAN DI PUSAT PERUBATAN HOLISTIK DAN ALTERNATIF
.
Bakteria tibi mempunyai dinding sel yang tebal dan amat sukar untuk dibunuh menggunakan antibiotik. Kuman ini juga boleh hidup di dalam sel-sel darah dan di dalam tisu anggota badan lain.


Namun, dengan teknologi gelombang (hf), kami di Pusat Perubatan Holistik mempunyai pelbagai penawar gelombang yang mampu membunuh kuman TB. Kami juga akan membekalkan ribuan penawar gelombang Anti Bacteria, Anti Parasites, Anti Viruses, Anti Fungus dan Anti Worms.


Ribuan penawar gelombang tersebut akan dipancarkan ke atas ubat berbentuk tablet yang perlu dimakan tiga kali sehari.


Manakala antara penawar gelombang Anti TB yang dipancarkan ke atas tablet kunyah tersebut adalah seperti:


1. Penawar gelombang elektromagnetik TB, acquired.
2. Penawar gelombang elektromagnetik TB, arthritis tuberculosis.
3. Penawar gelombang elektromagnetik TB, avian.
4. Penawar gelombang elektromagnetik TB, erythema induratum (Bazin’ disease).
5. Penawar gelombang elektromagnetik TB, from cow’s milk or vacation.
6. Penawar gelombang elektromagnetik TB, from fruit, vegetables.
7. Penawar gelombang elektromagnetik TB, from parasites.
8. Penawar gelombang elektromagnetik TB, in hepatic cells.
9. Penawar gelombang elektromagnetik TB, of unknown origin.
10. Penawar gelombang elektromagnetik TB, pulmonary tuberculosis.
11. Penawar gelombang elektromagnetik TB, wasting (phthisis), left.
12. Penawar gelombang elektromagnetik TB, wasting (phthisis), right.
13. Penawar gelombang elektromagnetik Tuberculosis i
14. Penawar gelombang elektromagnetik Tuberculosis ii
15. Penawar gelombang elektromagnetik Tuberculosis, arthritis.
16. Penawar gelombang elektromagnetik Tuberculosis, bovinum.
17. Penawar gelombang elektromagnetik Tuberculosis, hepatic cells.
18. Penawar gelombang elektromagnetik Tuberculosis, hereditary.
19. Penawar gelombang elektromagnetik Tuberculosis, indurative.
20. Penawar gelombang elektromagnetik Tuberculosis, lung.
21. Penawar gelombang elektromagnetik Tuberculosis, meningitis.
22. Penawar gelombang elektromagnetik Tuberculosis, middle ear.
23. Penawar gelombang elektromagnetik Tuberculosis, sacro-coccygeal.


Kesemua kod-kod penawar gelombang elektromagnetik yang dipancarkan ke atas tablet mengandungi tenaga yang sangat kuat dan halus (2,500 kali lebih halus daripada sel darah) dan (125,000 kali lebih halus daripada nano) sehingga ia boleh menembusi sel-sel yang tidak boleh ditembusi oleh ubat antibiotik biasa.

Untuk rawatan Perubatan Holistik secara online sila klik di sini.