INFORMASI

MAKLUMAN

Blog ini adalah hak milik Pintu Ilmu Resources (00159443-D) - PUSAT RAWATAN HOMEOPAYHY- yang beralamat di: Pusat Perubatan Holistik dan Alternatif 4932, Traffic Light Tok Jiring, Jalan Kelantan 21060 Kuala Terengganu, Darul Iman. Untuk lokasi klinik sila klik di sini

Pada 08/11/2015 klinik ditutup kerana doktor bertugas outstation. Harap maklum.

TESTIMONIAL TERKINI i

TAJAAN

Selasa, 15 November 2011

ULSER MULUT

Ulser mulut merupakan luka dalam mulut yang berwarna putih atau kuning yang dikelilingi oleh warna kemerahan dan menyakitkan.
Apakah yang menyebabkan ulser mulut?
Penyebab sebenar ulser mulut tidak diketahui. Ia mungkin terjadi disebabkan oleh :
* Stres
* Perubahan hormon
* Jangkitan (infeksi)
* Kekurangan zat makanan
* Alahan
* Radioterapi
* Kimoterapi
TANDA ULSER MULUT
Tanda-tanda ulser mulut termasuk :
* Rasa membakar dalam mulut
* Kesakitan
* Tidak selesa
* Hilang selera makan
* Demam
Berapa lama ulser mulut akan sembuh?
Kesakitan biasanya akan berkurangan dalam tempoh 3-4 hari tetapi ulser akan mengambil masa selama 10-14 hari untuk sembuh.
Apa yang boleh anda lakukan?
Untuk melegakan rasa sakit, anda boleh mencuba petua-petua berikut :
* Gunakan bahan kumuran antiseptik
* Sapu gel atau krim penahan sakit
* Kekalkan kebersihan mulut yang baik
* Makan makanan lembut
* Elakkan makan makanan panas dan pedas
* Banyakkan minum air
GIGI BONGSU
Latar belakangWisdom Tooth
Gigi bongsu ialah gigi geraham ketiga yang tumbuh pada peringkat remaja atau awal dua puluhan. Ia kerap terhimpit (terimpak) kerana ruang di rahang mulut tidak cukup untuk gigi tersebut tumbuh dengan baik.
Apakah komplikasi gigi bongsu terimpak?
Gigi bongsu yang terimpak boleh menyebabkan:
* Kesakitan
* Jangkitan
* Kebengkakan
* Penyakit gusi
* Kerosakan gigi (karies) pada gigi bersebelahan
* Kesukaran membuka mulut
RAWATAN DI PUSAT PERUBATAN HOLISTIK DAN ALTERNATIF
Jika anda mengalami ulser mulut dan dan gusi sering berdarah, kami di Pusat Perubatan Holistik dan Alternatif mempunyai penawar  bagi ulser mulut, gusi bengkak dan berdarah.
Biasanya kami akan mengambil contoh DNA anda seperti rambut dan mulut untuk dianalisa dan seterusnya memproseskannya melalui pembantaian molukel sehingga  DNA pesakit tadi di jadikan penawar dalam bentuk gelombang gelektromagnetik yang kemudiannya ditrasferkan ke dalam air, atau tablet yang perlu dimakan tiga kali sehari.
Perubatan Elektronik sangat sesuai untuk ulser mulut, kerana ia mengandungi pelbagai kod-kod penawar gelombang  yang membantu membunuh kuman ulser dan mampu memperbaiki dan menyusun DNA pesakit ulser mulut secara digital.
Tablet  yang dibekalkan hanya perlu dihisap sahaja  kerana bertujuan untuk memperkuatkan daya tahan air liur untuk melawan kuman ulser.
Biasanya, penyakit ulser mulut ada kaitan dengan penyakit lain seperti resdung yang dikenali sebagai resdung dalaman. Oleh itu, dengan mengambil sampel DNA pesakit, ia bertujuan untuk merawat  pelbagai penyakit lain yang dihidapi pesakit termasuk masalah organ dalam, masalah saraf pancaindera dan pelbagai penyakit lain.
Natijahnya, perubatan elektronik sangat sesuai diamalkan oleh mereka yang menghidap ulser mulut, tonsil, thyroid, resdung, masalah mata dan telinga.
Selamat mencuba semoga anda menemui penawar yang dicari selama ini.

Untuk rawatan online sila klik di sini