INFORMASI

MAKLUMAN

Blog ini adalah hak milik Pintu Ilmu Resources (00159443-D) - PUSAT RAWATAN HOMEOPAYHY- yang beralamat di: Pusat Perubatan Holistik dan Alternatif 4932, Traffic Light Tok Jiring, Jalan Kelantan 21060 Kuala Terengganu, Darul Iman. Untuk lokasi klinik sila klik di sini

Pada 08/11/2015 klinik ditutup kerana doktor bertugas outstation. Harap maklum.

TESTIMONIAL TERKINI i

TAJAAN

Sabtu, 17 April 2010

HYPERHIDROSIS/PELUH BERLEBIHAN

Pernahkah anda mengalami masalah peluh yang terlampau? Misalnya tangan yang berpeluh ketika anda menjawab soalan peperiksaan hingga membasahkan kertas jawapan atau pada kaki sehingga kasut kanvas anda basah. Keadaan peluh yang melampau ini adalah sejenis penyakit dan ia dikenali sebagai hiperhidrosis. Begitupun, tidak ramai yang mengenali keadaan ini sebagai penyakit. Kebanyakannya beranggapan sebagai masalah biasa yang terjadi pada semua orang.
.
Dari segi perubatan, hiperhidrosis adalah masalah peluh yang terjadi dalam 1% populasi.

Biasanya ia terjadi pada tangan (disebut palmar hyperhidrosis), ketiak (axillary hyperhidrosis) dan kaki (plantar hyperhidrosis). Punca sebenar hiperhidrosis tidak diketahui dengan tepat, namun peluh diketahui dikawal oleh sistem saraf dikenali sebagai sympathetic.

BERASA TERGANGGU
.
Hiperhidrosis menyebabkan seseorang berasa terganggu. Ia bukan saja menjejaskan keyakinan diri tetapi menyebabkan tekanan. Bayangkan jika kaki berpeluh hingga kasut basah seakan disiram air, stokin pasti cepat berbau begitu juga kaki. Jika peluh di tangan, ia menyebabkan si pesakit malu untuk bersalam dengan kenalan baru. Malah, jika memandu, tangan boleh terlepas daripada stereng.

RAWATAN DI KUMPULAN PERUBATAN ELEKTRONIK
.
Secara umumnya, dalam keadaan biasa, hypothalamus iaitu bahagian otak yang mengawal fungsi berkaitan peluh menghantar isyarat kepada saraf peluh. Saraf ini sebahagian daripada sistem saraf sympathetic yang terletak dalam rongga kaviti. Bagaimanapun, dalam kes hiperhidrosis, kelenjar peluh tidak patuh pada isyarat yang dihantar. Dalam kebanyakan kes, ada pakar yang melihat hiperhidrosis ada kaitan genetik. Biasanya pesakit yang dirawat adalah adik beradik.

Biasanya, jika anda mengalami peluh yang keterlaluan terutama di bahagian telapak tangan, muka, kaki mahupun diketiak, Insya-Allah kami di Kumpulan Perubatan Elektronik mempunyai ubat khusus yang mampu mengawal fungsi hypothalamus sehingga kelenjar peluh mematuhi isyarat yang dihantar.

Disamping itu, kami akan membekalkan ubat yang dipancarkan dengan pelbagai gelombang elektromagnetik (125,000 kali lebih halus dari nano dan 2,500 kali lebih halus dari darah) sehingga mampu memperbaiki imun sistem dan antibodi yang tidak dapat ditembusi oleh ubatan biasa.

Oleh itu, anda dikehendaki menghantar sample DNA anda seperti rambut, air liur, darah dan urin supaya Perubatan Elektronik dapat memusnahkan gelombang penyakit asal yang ada di DNA anda dan seterusnya memperbaiki kerosakan DNA & RNA tersebut.
.
Biasanya, Jika anda mendapat rawatan di hopistal atau klinik swasta, anda disarankan menjalani pembedahan yang kosnya sekitar RM12,000.00 hingga RM17,000.00. Manakala IJN pula biasanya mengenakan kos sebanyak RM15,000.00.
.
Namun, jika anda membuat rawatan di Kumpulan Perubatan Elektronik, kosnya hanya RM100.00 setiap bulan selama enam bulan hingga setahun.
.
Kami di Kumpulan Perubatan Elektronik adalah satu-satunya kaedah rawatan terkini yang mengunakan DNA pesakit untuk mendiagnos, merawat dan memproses ubat.
Ini bermakna, ubat yang diproses menggunakan DNA anda adalah ubat khusus untuk diri anda sahaja. Jika orang lain memakannya ia kurang afektif kerana DNA anda dengan DNA orang lain sangat berbeza.
.
Natijahnya, Perubatan Elketronik sangat sesuai untuk pelbagai penyakit yang berkaitan hormon. Ia adalah Perubatan yang selamat tanpa menggunakan sebarang bahan steroid, dadah mahupun pembedahan.