INFORMASI

MAKLUMAN

Blog ini adalah hak milik Pintu Ilmu Resources (00159443-D) - PUSAT RAWATAN HOMEOPAYHY- yang beralamat di: Pusat Perubatan Holistik dan Alternatif 4932, Traffic Light Tok Jiring, Jalan Kelantan 21060 Kuala Terengganu, Darul Iman. Untuk lokasi klinik sila klik di sini

Pada 08/11/2015 klinik ditutup kerana doktor bertugas outstation. Harap maklum.

TESTIMONIAL TERKINI i

TAJAAN

Sabtu, 15 Mei 2010

SYNDROME LUPUS ERYTHEMATOSUS

Lupus adalah radang kronik yang disebabkan penyakit auto imun dan terjadi apabila tisu badan diserang oleh sistem keimunan tubuh. Sistem imun adalah sistem dalam tubuh yang sangat kompleks, direka bagi menentang ejen jangkitan penyakit seperti bakteria dan bendasing yang masuk ke tubuh. Bagaimanapun, bagi pesakit lupus, mereka menghasilkan antibodi abnormal dalam darah yang mensasarkan tisu dalam tubuh sendiri.

Disebabkan antibodi dan sel pengiring radang boleh membabitkan mana-mana tisu dalam badan, lupus berpotensi menjejaskan mana-mana kawasan tubuh. Lupus boleh menyebabkan penyakit kulit, paru-paru, jantung, buah pinggang, sendi atau sistem saraf.

Apabila serangan itu berlaku pada kulit, ia disebut lupus, tetapi apabila membabitkan organ lain, ia dikenali sebagai SLE (syndrome lupus erythematosus).Lupus lebih cenderung menyerang wanita. Ia juga cenderung menyerang mereka daripada keturunan Afrika-Amerika, Cina dan Jepun.

FAKTOR
.Faktor genetik meningkatkan kecenderungan menyebabkan masalah auto imun dan penyakit auto imun seperti lupus, rheumatoid arthritis dan kekacauan imun tiroid.

Sesetengah saintis percaya, sistem imun dalam lupus mudah distimulasi oleh faktor luaran seperti virus. Kadangkala simptom lupus lebih buruk apabila pesakit terdedah pada cahaya matahari.

Banyak ubat-ubatan dilaporkan menjadi pencetus SLE. Kebanyakan ubat ini dikatakan menstimulasi sistem imun.
.Sistem hormon wanita juga dikaitkan dengan SLE. Hubungan hormon dengan SLE bagaimanapun masih lagi dalam kajian.

Mutasi genetik yang mengganggu sistem 'pembuangan sampah' dalam tubuh dikaitkan dengan permulaan SLE.

GEJALA
.1. Ruam merah atau perubahan warna pada muka. Biasanya berbentuk rama-rama pada hidung dan mata.
.2. Sendi membengkak dan sakit.
.3. Demam tanpa sebab.
.4. Sakit dada ketika menarik nafas panjang.
.5. Kelenjar menjadi bengkak.
.6. keletihan yang berlebihan.
.7. Keguguran rambut yang luar biasa (terutama di atas kepala).
.8. Jari tangan atau kaki menjadi pucat atau berwarna ungu kerana kesejukan atau tekanan.
.9. Sensitif terhadap matahari.
.10. Sel darah rendah.
.Kemurungan, sukar menumpukan perhatian atau masalah ingatan.
.11. Ulser mulut.
.12. Sawan tanpa sebab.
.13. Masalah mental.
.14. Keguguran yang kerap.
.15. Masalah buah pinggang.

SEL-SEL KANSER HIDUP DAN AKTIF DI DALAM TUBUH DENGAN MEMAKAN:
.A. Gula, adalah makanan utama. Memotong bekalan gula mengurangkan makanan utama sel-sel kanser. Gantian gula seperti Nutrasweet dan Equal dibuat dari Aspartame dan ini amatlah berbahaya. Gantian yang lebih baik ialah madu Manuka atau molass (gula merah) itupun dalam kuantiti paling kecil. Garam dalam pasaran mengandungi bahankimia yang dicampur, menjadikannya putih dan ini tidak baik untuk badan. Altenatif yang lebih baik ialah mengamalkan garam bukit.

B. Susu menyebabkan badan merembeskan mukus terutamanya dalam trek gastro-intestin. Kanser hidup atas mucus. Dengan menggantikan susu kepada susu soya yang tidak dimaniskan, sel-sel kanser akan kelaparan.

C. Sel-sel kanser membiak dan selesa dalam persekitaran yang asidik. Diet yang kaya dengan daging adalah asidik dan baik digantikan dengan ikan dan sedikit ayam kampung. Daging daripada lembu dan ayam daging (ternakan komersil) mengandungi antibiotik haiwan, hormon dan parasit haiwan yang semuanya sangat berbahaya kepada orang yang mengidap kanser

D. Diet terdiri dari 80% sayur segar, jus, bijirin, biji, kekacang dan buah-buah kecil memberikan badan persekitaran yang alkaline. Kuranglebih 20% bolehlah dari makanan yang dimasak.jus sayuran segar membekalkan enzimhidup yang mudah lagi cepat diserap dan sampai ketahap sel dalamasa 15 minit yang menyempurnakan pemakanan dan mempercepat tumbesaran sel-sel yang sihat. Untuk mendapatkan enzim-enzim hidupyang perlu bagi membina sel-sel yang mantap, cuba minum jus sayur-sayuran segar dan menambah ulam dan sayur mentah 2 hingga 3 kali sehari semalam. Enzim rosak dan musnah pada suhu 40 selsius (104 F).

E. Elakkan meminum banyak kopi pekat, nescafe, campuran kopi, teh pekat dan coklat kerana kandungan kafein yang tinggi. Teh hijau dan koko adalah pilihan yang lebih baik kerana mereka memiliki kemampuan membunuh kanser. Air – paling baik ialah meminum air yang ditapis alkali terion kerana disamping mengekalkan pH darah ia bebas toksin dan logam berat, ia membekalkan galian-galian pada saiz nano dan kaya dengan oksigen. Air suling dan RO adalah air mati yang perlu dielakkan.

RAWATAN DI PUSAT PERUBATAN HOLISTIK DAN ALTERNATIF
.SLE (syndrome lupus erythematosus) adalah penyakit inflamatori tisu perantara, melibatkan kulit dan pelbagai organ internal. Secara tipikal, terdapat ruam merah bersisik pada hidung dan pipi, sakit sendi dan kerosakan buah pinggang.

Seringkali jantung, paru-paru dan otak juga akan terlibat. Sebenarnya, SLE dianggap sebagai penyakit autoimun dan boleh didiagnosikan melalui ujian yang menunjukkan sel-sel darah putih ciri (sel-sel SLE).

Penyakit ini biasanya dijangkiti jangkitan tiberkulosis pada kulit yang kebiasaannya di lengan atau tangan dengan tanda-tanda lesi-lesi berkutil. Ia berlaku pada mereka yang telah dijangkiti tuberculosis.
.
Jangkitan tuberculosis pada kulit biasanya bermula pada peringkat kanak-kanak, dengan tompok-tompok merah tua pada hidung atau pipi.

Penghidap SLE perlu memahami betul-betul tentang apa itu penyakit SLE. Apabila sudah memahami, baru mereka menyedari rawatan yang sesuai. Ini penting kerana gejala penyakit ini sukar di ramalkan. Keadaan ini menyebabkan kekecewaan dan kehampaan jika pesakit tidak memahami tentang gejala penyakit SLE.

Begitu juga, di Pusat Perubatan Holistik dan Alternatif, para pesakit perlu memahami tentang apa itu yang di namakan ‘Healing Crisis’.

Healing crisis ialah tindak balas ubat sebelum berlakunya penyembuhan. Di mana, sakit akan bertambah sakit buat sementara waktu dan akhirnya bila ia mengalir keluar mengikut sistem perkumuhan seperti pembuangan air kencing, air besar dan peluh, tubuh pesakit akan bertambah sihat dan sakit akan berkurangan.

Biasanya para pesakit SLE akan dibekalkan penawar gelombang elektromagnetik dengan potensi yang agak tinggi (125,000 kali dari nano) supaya dapat membunuh gelombang penyakit yang ada dalam tubuh pesakit SLE yang tidak dapat dibunuh oleh ubatan biasa.

Disamping itu, kami memerluka sample DNA pesakit SLE seperti rambut, air liur, darah dan urin supaya Perubatan Holistik dapat mengkodkan penyakit yang ada di DNA pesakit, lalu menjadikannya sebagai penawar DNA yang dipancarkan secara gelombang elektromagnetik ke atas medium berbentuk air atau tablet kunyah yang perlu dimakan tiga kali sehari.

Ketika pesakit SLE memakan ubat terapi DNA yang dibekalkan oleh Pusat Perubatan Holistik, kemungkinan seminggu pertama pesakit akan mengalami masalah kulit dan ruam.

Ini kerana gelombang penawar elektromagnetik yang dibekalkan akan bertembung dengan gelombang asal penyakit atau gelombang asal organ seperti kulit sehingga ‘amplitude’ kedua-dua gelombang tadi membesar.

Dalam ilmu fizik fenomena ini dikenali sebagai ‘Constructive Wave Interference’.Apabila ini berlaku, sakit akan bertambah sakit sedikit. Namun, apabila sisten imun kulit sudah berfungsi dengan baik dengan meminum air sebanyak mungkin dan kuman penyebab SLE dapat dimusnahkan, insya-Allah pesakit akan menuju ke arah penyembuhan.

Oleh kerana tenaga yang digunakan amat tinggi, maka penawar gelombang elektromagnetik yang dibekalkan mampu menembusi sel-sel kulit yang mati sehingga ia dapat menstabilkan kandungan kartikosteroid dan memperlahankan proses penggantian kulit seperti biasa.

Perubatan Holistik juga mampu membekalkan tenaga gelombang elektromagnetik sehingga sistem imun kulit dapat berfungsi secara semulajadi sehinga mampu menyahkan melanin dan asid yang berlebihan yang menjadi makanan kuman-kuman.

Biasanya rawatan SLE di Pusat perubatan Holistik mengambil masa 6 bulan hingga setahun. Kerana kami perlu membersih dan membuang hormon streroid, bahan kimia dan toksid yang selama ini merosakkan sistem imun dan antibodi pesakit SLE. Jika kesemua toksid, asid dan kuman penyebab SLE sudah dapat disingkirkan, Insya-Allah pesakit SLE akan menuju ke arah penyembuhan.

Untuk rawatan secara online berkaitan penyakit SLE atau masalah darah sila klik di sini