INFORMASI

MAKLUMAN

Blog ini adalah hak milik Pintu Ilmu Resources (00159443-D) - PUSAT RAWATAN HOMEOPAYHY- yang beralamat di: Pusat Perubatan Holistik dan Alternatif 4932, Traffic Light Tok Jiring, Jalan Kelantan 21060 Kuala Terengganu, Darul Iman. Untuk lokasi klinik sila klik di sini

Pada 08/11/2015 klinik ditutup kerana doktor bertugas outstation. Harap maklum.

TESTIMONIAL TERKINI i

TAJAAN

Sabtu, 29 Mei 2010

VITAMIN B17



Hasil kajian saintis menyatakan bahawa tubuh badan kita memerlukan beberapa enzim bagi tubuh melaksanakan tugasan mereka. Salah satu enzim yang berfungsi untuk menyahkan toksin dalam badan adalah enzim yang dipanggil Rhodanese, boleh di jumpai dalam kuantiti yang banyak di seluruh tubuh kita. Kecuali pada bahagian yang ada sel-sel kanser.
.
Seterusnya badan kita mempunyai enzim yang di namakan Beta-Glucosidase dapat di perolehi dengan banyaknya pada setiap sel kanser. Beta-Glucosidase hanya berada pada sel kanser sahaja. Pada sel badan yang tidak ada sel kanser tidak terdapat enzim ini. Vitamin B17 terdiri dari 2 bahagian glukosa, 1 Hidrogen Sianida dan 1 bahagian Benzaldehyde (pelali penahan sakit semulajadi ).
.
Apabila Vitamin B17 memasuki ke dalam badan manusia, ia akan dipecahkan oleh enzim Rhodanese. Rhodanese akan memecahkan Hidrogen Sianida dan Benzaldehyde kepada 2 bahagian, Thiocyanate dan Benzoic asid merupakan enzim yang sangat diperlukan oleh sel-sel yang sihat untuk menjalankan proses metabolisme.
.
Hasil proses metabolisme enzim tersebut menghasilkan Vitamin B12. Lebihan dari proses metabolisme tersebut akan di keluarkan oleh sistem pembuangan kita. Vitamin B17 yang berada dalam tubuh kita tidak akan bertahan melebihi 80 minit ia harus diganti dengan pengambilan B17 yang baru. Mengamalkan Perubatan Elektronik terutama ubat yang mengandungi penawar gelombang elektromagnetik Vitamin B17 dan gelombang Multi Vitamin serta meminum air bermineral dan beralkali tinggi merupakan sebuah kaedah mengekalkan Vitamin B17 sentiasa berada dalam badan kita.
.
VITAMIN B17 MEMBANTU MEMBUNUH SEL KANSER
.
Apabila Vitamin B17 bertemu dengan sel-sel kanser, ia tidak dapat di pecahkan sebab tidak terdapat enzim Rhodanese untuk memecahkannya kerana enzim Rhodanese tidak terdapat pada sel kanser. Pada sel kanser hanya terdapat enzim Beta-Glucosidase dengan banyaknya.
.
Sebaliknya apabila B17 bertemu dengan enzim Beta Glucosidase, satu tindak balas kimia akan berlaku di sini iaitu Hidrogen Sianida bergabung dengan Benzaldehyde. Gabungan ini akan menghasilkan sebuah bahan yang akan membunuh dan membinasakan sel-sel kanser. Anda akan lihat sel-sel kanser yang mati berkecai keluar melalui air kencing, peluh, kahak dan pembuangan air besar. Proses ini biasanya mengambil masa dalam 2 minggu sahaja. Keseluruhan proses ini disebut sebagai “selective toxicity” atau ketoksikan selektif.
.
RAWATAN DI KUMPULAN PERUBATAN ELEKTRONIK
.
Jika anda mengidap pelbagai penyakit terutama penyakit yang memerlukan multi vitamin dan Vitamin B17, kami bersedia membekalkan anda pelbagai gelombang Multi Vitamin dan Vitamin B17 dalam bentuk tablet kunyah yang perlu dimakan tiga kali sehari.
.
Biasanya vitamin B17 tidak dijual dikebanyakan farmasi di Malaysia. Jika anda berhajat membelinya di luar negara, ia memerlukan kos yang agak tinggi. Bahkan Multi Vitamin yang sedia adapun hanya bersifat sintetik, mengandungi unsur kimia mahupun steroid dan bukan semulajadi.
.
Manakala Multi Vitamin dan Vitamin B17 di kumpulan Perubatan Elektronik mengandungi pancaran gelombang elektromagnetik yang halus (125,000 kali berbanding nano) dan tenaga yang kuat sehingga ia dapat menembusi sel-sel yang tidak dapat ditembusi oleh multi vitamin biasa.
.
Kos untuk Multi Vitamin termasuk Vitamin B17 (isian 100 tablet) di Kumpulan Perubatan Elektronik hanya berjumlah RM:40.00 termasuk courier laju. Ia juga boleh didapati di Pusat perubatan Holistik dan Alternatif Kuala Terengganu. Manakala pengedar di Kuala Lumpur di alamat GF 30, Blok B, Pangsapuri 17 Tingkat, Kampung Baru, Jalan Raja Muda Musa, 50300 Kuala Lumpur. Telefon: 017-2524607 (Muhammad Faiz).


Untuk belian online sila bank in ke akaun Maybank 113015132137 atas nama Zulkarnain Sulaiman dan setelah itu sms (019-2504113) tarikh, masa bank in, nama serta alamat lengkap.
.
Maklumat lanjut: 019-2504113
.
Antara kod penawar elektromagnetik yang dipancarkan ke dalam tablet kunyah tersebut ialah:
.
1. Kod gelombang elektromagnetik Biotin (suatu vitamin B kompleks).
2. Kod gelombang elektromagnetik Choline (suatu vitamin yang terlibat dalam pengangkutan lemak dalam tubuh).
3. Kod gelombang elektromagnetik Vitamin A.
4. Kod gelombang elektromagnetik Vitamin A1.
5. Kod gelombang elektromagnetik Vitamin A2.
6. Kod gelombang elektromagnetik Vitamin B1.
7. Kod gelombnag elektromagnetik Vitamin B12.
8. Kod gelombang elektromagnetik Vitamin B13.
9. Kod gelombang elektromagnetik Vitamin B17.
10. Kod gelombang elektromagnetik Vitamin B2.
11. Kod gelombang elektromagnetik Vitamin B3.
12. Kod gelombang elektromagnetik Vitamin B4.
13. Kod gelombang elektromagnetik Vitamin B5.
14. Kod gelombang elektromagnetik Vitamin B6.
15. Kod gelombang elektromagnetik Vitamin B-complex.
16. Kod gelombang elektromagnetik Vitamin C.
17. Kod gelombang elektromagnetik Vitamin D1.
18. Kod gelombang elektromagnetik Vitamin D2.
19. Kod gelombang elektromagnetik Vitamin D3.
20. Kod gelombang elektromagnetik Vitamin D4.
21. Kod gelombang elektromagnetik Vitamin E.
22. Kod gelombang elektromagnetik Vitamin F.
23. Kod gelombang elektromagnetik Vitamin G.
24. Kod gelombang elektromagnetik Vitamin H.
25. Kod gelombang elektromagnetik Vitamin K1.
26. Kod gelombang elektromagnetik Vitamin K2.
27. Kod gelombang elektromagnetik Vitamin K2.
28. Kod gelombang elektromagnetik Vitamin P.
29. Kod gelombang elektromagnetik Vitamin T.
.
Perlu diingat bahawa segala kod penawar yang dipancarkan ke dalam tablet kunyah tersebut hanya akan aktif sekiranya tubuh kita kekurangan vitamin yang diperlukan.
.
Sebaliknya, jika vitamin yang diperlukan sudah mencukupi di dalam tubuh kita, gelombang vitamin tersebut akan terhenti dengan sendirinya secara automatik. Inilah yang dinamakan revolusi teknologi gelombang (hf) dalam perubatan elektronik.