INFORMASI

MAKLUMAN

Blog ini adalah hak milik Pintu Ilmu Resources (00159443-D) - PUSAT RAWATAN HOMEOPAYHY- yang beralamat di: Pusat Perubatan Holistik dan Alternatif 4932, Traffic Light Tok Jiring, Jalan Kelantan 21060 Kuala Terengganu, Darul Iman. Untuk lokasi klinik sila klik di sini

Pada 08/11/2015 klinik ditutup kerana doktor bertugas outstation. Harap maklum.

TESTIMONIAL TERKINI i

TAJAAN

Selasa, 17 April 2012

DISLEKSIA

Disleksia berasal dari perkataan Yunani iaitu "DYS" bermakna susah, sulit atau gagal  dan "LEXIA" bermakna tulisan atau pertuturan. Disleksia bukannya satu penyakit yang serius, namun ia  merupakan salah satu gangguan dalam pembelajaran yang biasanya dialami oleh kanak-kanak. Secara kesimpulannya, disleksia bermakna menderita kesukaran yang berhubungan dengan kata atau simbol-simbol tulisan.
Lazimnya, masalah pembelajaran yang dihadapi adalah seperti membaca, menulis, mengeja dan kemahiran mengira. Oleh itu disleksia merujuk kepada mereka yang menghadapi masalah untuk membaca dan menulis walaupun mempunyai daya pemikiran yang normal.

Mereka yang mempunyai disleksia bukannya menghadapi kecacatan malah sebahagian daripada orang  yang terkenal juga mempunyai disleksia. Sesetengah mereka yang mempunyai keadaan disleksia mempunyai kesukaran untuk menyebut perkataan yang panjang  dan ada yang sukar mempelajari turutan seperti nama bulan, sifir dan sebagainya. Setiap orang yang menghidap disleksia mempunyai masalah yang tidak serupa dengan orang lain yang menghidap penyakit serupa.

Kanak-kanak yang mengalami disleksia bukanlah tergolong dalam golongan yang bodoh. Daripada kajian yang dijalankan mendapati mereka mempunyai tahap kecerdasan intelektual yang normal dan tidak mempunyai masalah pendengaran dan penglihatan. Ibu bapa mempunyai banyak pilihan untuk memberi pendidikan berterusan kepada anak-anak dengan memilih menghantar mereka ke sekolah biasa yang mempunyai kelas khas disleksia.
Di Malaysia, kanak-kanak yang telah disahkan disleksia boleh mendaftar sebagai orang kurang upaya (OKU). Mereka mempunyai kad OKU daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) dan biasanya memperoleh bantuan kewangan daripada Jabatan Pendidikan Negeri (JPN) kerana mengikuti kelas pemulihan di bawah seliaannya.

KURANG DAYA TUMPUAN

Salah satu gangguan yang berhubungan dengan kurangnya kemampuan untuk mengingat atau konsentrasi adalah disleksia. Beberapa penelitian dan kajian telah dilakukan terhadap penyakit disleksia ini. Dimana, dinyatakan bahawa salah satu gejala atau tanda seseorang mengalami disleksia adalah kesulitan dalam mengingat suatu perintah (walaupun sederhana). Namun demikian, masih banyak tanda-tanda lainnya yang perlu diketahui.

Terdapat dua jenis disleksia:

1.   Developmental dyslexia
2.   Acquired dyslexia.

Developmental Dyslexia
Ia merupakan bawaan sejak lahir dan kerana faktor genetik atau keturunan. Menurat rawatan biasa pengidap disleksia akan membawa kelainan ini seumur hidupnya atau tidak dapat disembuhkan. Tidak hanya mengalami kesulitan membaca, mereka juga mengalami masalah dalam mengeja, menulis dan beberapa aspek bahasa yang lain. Meskipun demikian, kanak-kanak pengidap disleksia memiliki tingkat kecerdasan yang normal. Dengan penanganan khusus, masalah pembelajaran yang mereka alami boleh diminimakan.

Biasanya, 70% pengidap disleksia merupakan keturunan atau genetik. Namun, bakinya 30% adalah faktor lain seperti pemakanan dan alam sekitar.

CIRI PENGHIDAP DISLEKSIA

Terdapat beberapa ciri penghidap Disleksia antaranya ialah:-

1.   Penghidap gangguan ini dapat dikesan pada peringkat awal persekolahan.

2.   Selalunya penghidap akan menghadapi masalah pembacaan yang lambat dan mempunyai tulisan yang kurang kemas.

3.   Penghidap suka mengurang atau menambah sendiri perkataan ketika sedang membaca.

4.   Mengalami kekeliruan ketika membaca seperti huruf "p" dianggap "q" dan hurf "b" dianggap "d".

5.   Kekerapan penghidap Disleksia selalu terjadi kepada pasangan kembar dan bayi yang tidak cukup bulan.

6.   Gangguan ini boleh berlanjutan sehingga kanak-kanak itu meningkat dewasa.


PUNCA DISLEKSIA

Terdapat beberapa punca berlakunya gangguan Disleksia antaranya ialah:-

1.   Disleksia dipercayai berpunca daripada cara otak itu memproses. Cara otak penghidap Disleksia dengan otak orang normal bekerja adalah berbeza. Ia mungkin disebabkan oleh kecacatan otak semasa dalam kandungan ataupun ianya datang dari kemalangan.

2.   Selain itu, kemungkinan besar penghidap Disleksia berpunca daripada keturunan penghidap itu sendiri. Menurut kajian, sebilangan besar penghidap Disleksia adalah dari latar belakang yang mempunyai gangguan yang sama.

RAWATAN DI PUSAT PERUBATAN HOLISTIK DAN ALTERNATIF

Kebiasaanya, gangguan disleksia ini adalah seperti gangguan membaca, menulis, mengeja dan kemahiran mengira walaupun mempunyai pemikiran yang normal. Mereka yang mengidap Disleksia tidak dianggap bodoh tetapi mengalami gangguan pembelajaran dan boleh dipulihkan jika diberi tindakan yang sewajarnya.

Sesetengah penghidap Disleksia mempunyai masalah untuk menyebut perkataan yang panjang dan kesukaran untuk mengikut turutan perkataan seperti nama bulan dan sifir. Bagi mereka yang menghidap penyakit ini, tidak semua mempunyai masalah yang sama. Setiap penghidap Disleksia mempunyai masalah yang berlainan.

Jika salah seorang anak anda mengidap disleksia , kurang daya tumpuan atau mempunyai kelembapan dalam belajar, kami di Pusat Perubatan Holistik dan Alternatif ada penawar yang mampu mengatasi masalah yang dihidapi anak anda.

Biasanya, jika anda membawa anak anda di Pusat kami, kami akan mengambil sample DNA anak anda seperti rambut dan air liur yang bertujuan untuk dijadikan penawar bagi membaik pulih kerosakan DNA dan RNA.

Kami percaya bahawa setiap penyakit yang dihidapi seseorang adalah berpunca dari kerosakan DNA dan RNA. Oleh itu, sample DNA seperti rambut atau air liur yang diambil akan diproses melalui pancaran penawar gelombang supaya molukel DNA yang diambil tadi menjadi DNA yang dirawat (menggunakan teknologi terkini).

Setelah itu, DNA yang telah dirawat tadi diekstrak tenaganya lalu di pancarkan ke dalam ubatan berbentuk air atau tablet kunyah yang perlu dimakan tiga kali sehari.

Ini bertujuan,  apabila seseorang itu memakan ekstrak gelombang DNAnya yang telah dirawat, secara automatik ubat yang dimakan akan menyusun semula DNA pesakit sehingga sistem DNA pesakit tersusun rapi secara digital. Apabila DNA dalam badan pesakit dapat disusun rapi, secara automatiknya  antibodi akan menjadi kuat. Apabila antibodi seseorang itu sudah cukup kuat, secara semulajadi imun sistem dan saraf otak juga akan berfungsi dengan baik. Apabila ini terjadi, maka apa juga penyakit yang ada di dalam tubuh akan dapat dirawat dan dinyahkan sehingga ia benar-benar sihat.

Untuk proses ini, seseorang pesakit perlu mengamalkan ubatan yang diberikan selama tiga hingga enam bulan atau sehingga tubuh kita benar-benar sihat dan segala penyakit dalaman dapat dipulihkan secara semula jadi. Oleh itu, sebaik-baik penawar di dalam tubuh kita ialah terapi DNA kita sendiri.

Antara kod pancaran penawar gelombang elektromagnetik yang di ekstrakkan ke dalam uabat  ialah:

1. Kod penawar  untuk meningkatkan daya ingatan.
2. Kod penawar  untuk meningkatkan daya tumpuan.
3. Kod penawar  untuk merangsang kecerdasan minda.
4. Kod penawar  untuk merangsang pembentukan sel neuron.
5. Kod penawar  untuk merangsang minat belajar.
6. Kod penawar  untuk mengatasi masalah kelemahan minda.
7. Kod penawar  untuk membantu mengawal emosi.
8. Kod penawar untuk mengatasi kealpaan.
9. Kod penawar untuk mengatasi emosi negatif.
10. Kod penawar untuk  menguatkan imun sistem.
11. Kod penawar untuk memperbaiki kerosakan DAN dan RNA.
12. Kod penawar untuk .menguatkan antibodi.
13. Kod penawar untuk mengelakkan penyakit berjangkit.
14. Kod penawar untuk merangsang selera makan.
15 Kod penawar untuk anti oksida.
16. Kod penawar untuk anti bakteria.
17. Kod penawar untuk anti ulser.
18. Kod penawar untuk anti radang.
19. Kod penawar untuk anti alergi.
20. Kod penawar untuk anti ketumbuhan.

Dan ribuan kod-kod penawar yang diperlukan oleh sel-sel di dalam badan. Walaupun ribuan kod penawar gelombang elektromagnetik dipancarkan ke dalam ubatan yang dibekalkan, namun ia hanya akan aktif jika ada sel-sel, DNA dan organ dalaman yang lemah sahaja. Manakala selebihnya akan berlalu begitu sahaja atau bertindak sebagai vitamin.

Aplikasi ini ibarat kita menekan saluran TV3. Hanya gelombang TV3 sahaja yang aktif, manakala gelombang siaran TV lain tidak memberi kesan.

Natijahnya, Perubatan Elektronik sangat sesuai untuk penyakit seperti dyslexia, Austime, Dimentia,  Alzheimer, kurang daya tumpuan, Hyperactive, lambat bercakap dan pelbagai penyakit berkaitan saraf serta DNA. 
Manakala kos rawatan dan ubatan untuk sebulan hanya bermula dari RM50.00.
Untuk maklumat tentang makanan tambahan kecerdasan minda sila klik di sini

Manakala untuk rawatan online disleksia sila klik di sini.