INFORMASI

MAKLUMAN

Blog ini adalah hak milik Pintu Ilmu Resources (00159443-D) - PUSAT RAWATAN HOMEOPAYHY- yang beralamat di: Pusat Perubatan Holistik dan Alternatif 4932, Traffic Light Tok Jiring, Jalan Kelantan 21060 Kuala Terengganu, Darul Iman. Untuk lokasi klinik sila klik di sini

Pada 08/11/2015 klinik ditutup kerana doktor bertugas outstation. Harap maklum.

TESTIMONIAL TERKINI i

TAJAAN

Selasa, 23 Mac 2010

MENOPAUSE



Putus haid atau menopause adalah waktu pertengahan umur seseorang wanita itu di mana kitar haidnya telah terhenti. Ia terjadi apabila ovari berhenti menghasilkan telur. Selalunya ia terjadi secara perlahan-lahan dalam suatu jangka waktu yang panjang.

Dalam dunia barat, kebanyakan perempuan mengalami menopause (putus haid) diantara umur 45 dan 55. Tetapi ia juga boleh terjadi pada awal wanita 30an dan paling lambat apabila berumur 60an. Putus haid adalah bukan sejenis penyakit tetapi kejadian semulajadi pengakhiran kesuburan seorang wanita. Keputusan daripada ovari memperlahankan penghasilan dua hormon seks: estrogen dan progesterone.

Apabila ovari itu diasingkan secara surgikal ("menopause surgikal") atau apabila ovari dirosakkan oleh ubat-ubatan berasaskan dadah dan x-ray, ia akan menghasilkan "pergerakan menopause". Putus haid adalah dianggap "belum waktunya" apabila ia terjadi samada secara semulajadi atau timbul sebelum umur 40.

Namun begitu, ada juga kes di mana ia berlaku secara tiba-tiba dan cepat. Jangka waktu yang diambil untuk mengalami putus haid secara terus dipanggil perimenopause. Ia akan mempengaruhi hormon, tubuh badan dan perasaan. Semasa perimenopause, pengeluaran estrogen dari ovari semakin berkurangan dan perlahan. Ini menyebabkan paras hormon tidak stabil. Ketakstabilan paras hormon inilah yang menyebabkan beberapa perubahan tertentu pada wanita yang putus haid. Masa selepas putus haid pula dipanggil postmenopause.

Apabila seorang wanita menghampiri putus haid, kitar haid akan menjadi tidak stabil di mana kadang-kadang ianya terjadi terlalu kerap atau terlalu jarang. Selain itu, terdapat simptom-simptom lain yang akan turut berlaku iaitu:

* Kesakitan sendi
* Susah untuk memfokus mengenai sesuatu perkara
* Sakit kepala
* 'Hot flushes'
* Tidak boleh tidur
* Perubahan mood
* Kekeringan bahagian vagina
* Peluh di waktu malam
* Simptom yang dikaitkan dengan simptom sebelum kedatangan haid
* Perpeluhan yang teruk
* Kencing yang kerap


RAWATAN DI PUSAT PERUBATAN HOLISTIK DAN ALTERNATIF

Ada pepatah mengatakan bahawa usia seseorang itu bermula pada tahun ke40. Oleh itu, anda perlu bersedia menghadapi menopause atau pelbagai penyakit yang menyerang.

Jika anda mengalami tanda-tanda menopause, sakit sendi, lenguh dan kekurangan homon estrogen dan progesterone, kami di Pusat Perubatan Holistik dapat membantu anda mengatasi masalah menopause dan ketidakstabilan hormon.

Kami hanya memerlukan DNA anda untuk analisa dan seterusnya mengkodkan penyakit yang ada di DNA anda untuk dijadikan penawar dalam bentuk gelombang elektromagnetik lalu ditransferkan ke dalam ubat berbentuk tablet kunyah yang perlu dimakan tiga kali sehari.

Antara keistimewaan Perubatan Holistik ialah ia mampu merangsang dan memperbaiki sistem organ yang meliputi sistem psikologi, saraf, tulang, perkumuhan, endokrin, pembiakan dan sistem otak.

Perubatan Holistik juga bertindak merangsang ‘Central Nevous System’ bagi mengaktifkan semula sistem imunisasi tunuh badan secara semulajadi.

Pendekatan Perubatan Holistik lebih kepada mengeluarkan toksid dan penyakit yang telah lama berkumpul di dalam badan. Perubatan Holistik juga berfungsi sebagai scanner yang mampu merawat akar umbi sesuatu penyakit.

Oleh itu, tidak mustahil bagi mereka yang menopause dan mengamalkan Perubatan Holistik mendapati haidnya kembali keluar seperti biasa dan hormon kewanitaannya juga kembali aktif dan stabil.

Kesimpulannya, Perubatan Holistik sangat sesuai untuk wanita yang menopause, kekurangan hormon, kelihatan tua dan pelbagai masalah sakit puan.

Untuk rawatan secara online berkaitan menopause dan sakit puan sila klik di sini.