INFORMASI

MAKLUMAN

Blog ini adalah hak milik Pintu Ilmu Resources (00159443-D) - PUSAT RAWATAN HOMEOPAYHY- yang beralamat di: Pusat Perubatan Holistik dan Alternatif 4932, Traffic Light Tok Jiring, Jalan Kelantan 21060 Kuala Terengganu, Darul Iman. Untuk lokasi klinik sila klik di sini

Pada 08/11/2015 klinik ditutup kerana doktor bertugas outstation. Harap maklum.

TESTIMONIAL TERKINI i

TAJAAN

Khamis, 6 Mei 2010

FAKTA COCA COLA


Fakta seperti yang tersenarai di bawah adalah kajian santifik yang dibuat oleh ahli sains kesihatan/sosial di USA dan Britain serta laporan dari seluruh dunia mengenai minuman ringan Coca Cola.

Di dalam kebanyakan negeri di USA, kereta peronda lebuhraya akan dimuatkan 2 gallon Coke untuk menghilangkan kesan darah di jalanraya apabila berlaku kemalangan. Bagaimana pula pasukan penyelamat di negara kita? Untuk mengetahui kesan bahan kimia yang dicampur ke dalam Coca Cola diharap dapat mencuba kajian ini:

1. Masukkan tulang dalam satu mangkuk yang diisi Coke, ia akan hancur atau hilang sama sekali dalam masa dua hari.

2. Untuk mencuci tandas, masukkan setin air Coke dalam tandas dan biarkan selama 1 jam dan kemudian ‘flush’. Kesan kotoran/hampas akan hilang dari tindakan ‘citric asid’ yang berada dalam Coke. Untuk menghilangkan kesan karat dari bumper kereta jenis chrome: Lap bumper dengan aluminium foil yang dicelup dengan Coke. Kesannya karat akan hilang.

3. Untuk menghilangkan kesan ‘corrosion’ atau hakisan pada skru/nat bateri kereta, tuang saja setin Coke pasti kesan hakisan hilang serta merta.

4. Untuk melonggarkan skru yang berkarat dan ketat, sekali lagi tuang setin Coke, skru tersebut pasti longgar dan boleh dibuka.

5. Untuk menghilangkan kesan minyak/lekit dari pakaian, tambahkan setin Coke dalam mesin basuh bersama sabun pencuci dan basuh macam biasa. Kesan minyak pasti hilang.

6. Jika cermin kereta anda berdebu/kotor/melekit. Celup tuala dengan Coke dan lap. Pasti ia akan bersih. Kerana salah satu bahan aktif di dalam Coke adalah phosphoric asid. Ia mempunyai pH 2.8. Ia boleh meleburkan sebatang paku dalam masa 4 hari.

7. Asid tersebut juga oleh menghakis kekuatan tulang belakang dan tulang lain dalam badan yang merupakan punca utama ke arah penyakit osteoporosis.

8. Kandungan gula di dalam setiap tin Coca Cola adalah sebanyak 18 sudu teh. Antara fungsi citric asid ialah untuk mengurangkan rasa manis di mana, kebanyakan minuman ringan menggunakan asid yang sama.

9. Coke membawa maksud dadah Cocaine. Asal minuman Coke adalah dicipta untuk meghilangkan rasa letih dan mengkhayalkan untuk para pekerja buruh. Antara isi kandungannya adalah ekstrak dari daun coca [cocaine] dan kacang Cola. Sebab itu dinamakan Coca Cola.

10. Cuba rendamkan gigi (yang sudah patah) di dalam semangkuk Coke, pasti gigi tu akan lebur dalam masa 24-49 jam.

11. Di India, negeri Andhra Pradesh dan Chattisgarh secara spesifiknya, para peladangnya menggunakan Coke sebagai semburan untuk membunuh serangga perosak dalam ladang kapas dan cili mereka.

12. Syarikat Coke dimiliki oleh pelabur berbangsa Yahudi di mana, sebahagian keuntungannya di salurkan ke Israel untuk memerangi orang Palestine, maka fikir-fikirkanlah.