INFORMASI

MAKLUMAN

Blog ini adalah hak milik Pintu Ilmu Resources (00159443-D) - PUSAT RAWATAN HOMEOPAYHY- yang beralamat di: Pusat Perubatan Holistik dan Alternatif 4932, Traffic Light Tok Jiring, Jalan Kelantan 21060 Kuala Terengganu, Darul Iman. Untuk lokasi klinik sila klik di sini

Pada 08/11/2015 klinik ditutup kerana doktor bertugas outstation. Harap maklum.

TESTIMONIAL TERKINI i

TAJAAN

Sabtu, 23 Mei 2015

TEKNOLOGI DNA


Tenaga gelombang
Di dalam ilmu fizik, sesuatu bahan hidup atau mati mempunyai atom yang sentiasa berada di dalam keadaan bergetar. Peraturan dinamik atau “The Law of Dynamics”  menjelaskan bahawa semua jisim berada di dalam keadaan bergetar (dinamik). Getaran asas ini dinamakan Gerakan Asas Harmoni “Simple Harmonic Motion”. Setiap getaran mewujudkan gelombang yang bertenaga dan medan elektromagnetik.
Tenaga gelombang adalah sesuatu yang tidak boleh dilihat tetapi boleh dirasai dan boleh dikesan, contohnya ribut dan taufan yang boleh dirasakan dan boleh dilihat sehingga memberikan kesan kepada manusia dan alam.
Medan tenaga gelombang yang tidak boleh dilihat ini dinamakan "Aura" atau "Medan Ektromagnetik".
Kekuatan sesuatu aura atau medan elektromagnetik pula bergantung kepada kekuatan gelombang yang dihasilkan oleh sesuatu bahan kerana sesuatu bahan dan ciptaan Allah S.W.T. mempunyai kekuatan, tenaga dan fungsi tertentu.
Nur Muhammad (S.A.W.), adalah contoh Aura yang telah wujud sebelum alam ini dijadikan dan berkekalan sehingga ke alam akhirat.
Revolusi perkembangan teknologi gelombang (hf) bukanlah penemuan yang baru, kerana pada akhir abad ke 18 seorang pakar fizik yang bernama Dr. Abram beranggapan bahawa manusia bukan hanya mempunyai bentuk fizikal sahaja tetapi mempunyai tenaga hayat “Vital Force” atau tenaga gelombang.
Perubatan Holistik adalah satu-satunya rawatan yang menggunakan teknologi gelombang (hf) dan teknologi DNA yang melalui proses rawatan pancaran ribuan penawar gelombang elektromagnetik yang telah dikodkan. Pengkodan ini diambil dari bahan-bahan yang telah diuji keberkesanannya bagi merangsang dan memperbaiki sistem organ yang meliputi sistem psikologi, saraf, tulang, perkumuhan, endokrin, pembiakan dan sistem otak.
Pengkodan ini juga diambil dari bahan yang mempunyai nilai-nilai spiritual yang tinggi seperti doa-doa mustajab dan ayat-ayat suci Al-Quran.
Sebagai bandingan, applikasi atau sistem kod dalam teknologi gelombang (hf) ini samalah dengan penggunaan pengkodan yang diguna pakai dalam sistem telekomunikasi pada hari ini.
dna7
Struktur DNA
DNA merupakan polimer yang terdiri dari tiga komponen utama, iaitu gugus fosfate, gula deoksiribosa dan basa nitrogen. Sebuah unit monomer DNA yang terdiri dari ketiga komponen tersebut dinamakan nukleotida, sehingga DNA tergolong sebagai polinukleotida. Rantaian DNA memiliki lebar 22–24 Å, sementara panjang satu unit nukleotida 3,3 Å. Walaupun unit monomer ini sangatlah kecil, DNA boleh memiliki jutaan nukleotida yang terangkai seperti rantai. Misalnya, kromosom terbesar pada manusia terdiri di atas 220 juta nukleotida.
Struktur untaian komplementer DNA menunjukkan pasangan basa (adenin dengan timin dan guanin dengan sitosin) yang membentuk DNA beruntai ganda. Rangka utama untaian DNA terdiri dari gugus fosfate dan gula yang berselang-seling. Gula pada DNA adalah gula pentosa (berkarbon lima), iaitu 2-deoksiribosa. Dua gugus gula terhubung dengan fosfate melalui ikatan fosfodiester antara atom karbon ketiga pada cincin satu gula dan atom karbon kelima pada gula lainnya. Salah satu perbezaan utama DNA dan RNA adalah pada gula penyusunnya, di mana gula RNA adalah ribosa.
DNA terdiri di atas dua untaian yang berpilin membentuk struktur heliks ganda. Pada struktur heliks ganda, orientasi rantai nukleotida pada satu untai berlawanan dengan orientasi nukleotida untai lainnya. Ianya disebut sebagai anti paralel. Masing-masing untai terdiri dari rangka utama, sebagai struktur utama dan basa nitrogen yang berinteraksi dengan untaian DNA satunya pada heliks. Kedua untaian pada heliks ganda DNA disatukan oleh ikatan hidrogen antara basa-basa yang terdapat pada kedua untai tersebut. Empat basa yang ditemukan pada DNA adalah:
  1. adenin (dilambangkan sebagai A)
  2. sitosin (dilambangkan sebagai C, cytosine),
  3. guanin (dilambangkan sebagai G),
  4. timin (dilambangkan sebagaiT).

dna8
DNA: Ujian genetik yang mengubah hidup
Dunia sekarang semakin canggih. Dengan darah yang kurang sesudu teh, saintis dapat mengesan lebih 2,500 jenis masalah kesihatan yang dialami, malah yang bakal datang satu hari nanti.
500 daripadanya mampu dirawat awal. Melalui sesudu teh darah itu juga, ujian genetik sudah dapat mengesan apa yang bakal dihadapi seorang bayi apabila dia meningkat dewasa. Saintis turut dapat memeriksa kesemua 21,000 genetik yang mengalami mutasi yang mampu meningkatkan risiko pelbagai penyakit.
Bayangkan, melalui ujian ringkas DNA, kita dapat mengetahui sama ada anak kita mempunyai risiko diabetes di masa depan lantas boleh mengawal diet anak-anak dari awal.
Jika mereka berisiko untuk menghidap asma yang kronik, langkah pencegahan seperti tidak membela haiwan atau menghindar pengambilan sebarang makanan yang boleh menjadi pencetus masalah tersebut.
Topik menarik mengenai ujian genetik baru yang mampu mendedahkan risiko-risiko penyakit yang bakal dihadapi seorang individu seawal usia bayi ini menghiasi muka depan majalah Time edisi 24 Disember lalu di bawah tajuk “Want to Know My Future”?
Di dalam artikel empat halaman di bawah segmen Kesihatan dan Genetik, penulisnya menyatakan pemeriksaan terhadap 23 genetik dapat mendedahkan rawatan kemoterapi yang mana tidak dapat mengubat bakal pesakit kanser payudara, pengetahuan yang turut dapat menyelamatkan sejumlah besar wang daripada dibazirkan untuk rawatan yang salah.
Pelbagai masalah kesihatan dapat dikecam awal sebelum ia muncul melalui pemeriksaan DNA, contohnya Alzheimer, diabetes, kanser, Parkinson, glukoma, dementia, epilepsi, fibroid, obesiti dan bermacam-macam lagi.
Harga
Harga ujian genetik iaitu pemetaan genom manusia ini hanya AS$7,500 dan dijangka semakin menurun. Diramalkan pada masa depan, ujian ini akan semudah menjalani ujian kehamilan di farmasi!
Ujian genetik dilakukan dengan memeriksa setiap genetik khusus (kromosom) bagi memastikan adakah sebarang masalah pada genetik tersebut.
Sesetengah penyakit berpunca daripada satu mutasi manakala yang lain melibatkan gabungan kompleks beberapa genetik dan faktor persekitaran.
Radikal bebas
Radikal bebas sebenarnya berasal dari molekul oksigen yang secara kimia strukturnya berubah akibat dari aktiviti alam sekitar. Keadaan alam sekitar yang dapat memunculkan radikal bebas antara lain radiasi, polusi, asap rokok, asap kenderaan dan sebagainya. Radikal bebas yang berlegar-legar dan masuk ke dalam tubuh berusaha untuk mencuri elektron yang ada pada molekul lain seperti DNA dan sel.
Pencurian ini jika berhasil akan merosak sel dan DNA tersebut. Cuba bayangkan jika radikal bebas banyak berlegar-legar dan memasuki tubuh badan, maka akan banyak pula sel yang akan rosak. Akibatnya, kerosakan yang ditimbulkan dapat menyebabkan sel tersebut menjadi tidak stabil yang berpotensi menyebabkan proses penuaan dan boleh menyebabkan penyakit berbahaya seperti kanser.
Ubatan yang dibekalkan oleh Pusat Perubatan Holistik (yang bersifat kod penawar gelombang)  sebenarnya mampu membantu menghentikan proses kerosakan sel dan DNA dengan cara memberikan elektron kepada radikal bebas. Antara fungsi Perubatan Holistik ialah ia akan meneutralkan radikal bebas sehingga tidak mempunyai kemampuan lagi mencuri elektron dari sel dan DNA. Proses yang terjadi sebenarnya sangat komplek dan rumit namun, begitulah hakikatnya.
Tujuan kami mengambil sample rambut anda ialah supaya Perubatan Holistik dapat memperbaiki sistem saraf (Central Nevous System) DNA & RNA dan imun sistem anda.
Tujuan kami mengambil sample air liur atau kuku anda ialah supaya Perubatan Holistik dapat mengimbangi kestabilan hormon dalaman anda termasuk Glandular System.
Antara kelebihan lain Perubatan Holistik lain ialah ia mengandungi pelbagai kod penawar gelombang elektromagnetik yang mampu membunuh gelombang penyakit yang ada di dalam tubuh, mampu membunuh jasad dan roh kuman, mampu menguatkan sel stem,  mampu memperbaiki DNA & RNA dan mampu menguatkan antibodi serta  imun sistem secara semulajadi menurut fitrah kejadian manusia.
Hasil kajian perubatan juga menunjukkan bahawa tubuh badan kita memerlukan beberapa enzim bagi tubuh melaksanakan tugasan mereka.
Salah satu enzim yang berfungsi untuk menyahkan toksin dalam badan adalah enzim yang dipanggil Rhodanese yang boleh di jumpai dalam kuantiti yang banyak di seluruh tubuh yang sihat, kecuali pada bahagian yang ada sel-sel kanser.
Oleh itu, kami di Pusat Perubatan Holistik akan membekalkan pancaran gelombang elektromagnetik menyerupai vitamin B17, kod anti kanser dan kod Multi Vitamin kepada pesakit kami sehingga ia mampu membunuh gelombang (roh) dan jisim sel kanser mahupun anasir jahat serta menyahkannya melalui peluh, air kencing dan pembuangan air besar. Ini kerana antara fungsi utama Perubatan Holistik ialah mampu membunuh sel kanser dengan efisyen.
Natijahnya, Perubatan Holistik sangat sesuai bagi mereka yang menghidap kanser, penyakit berkaitan hormon, antibodi  dan pelbagai penyakit saraf. Kerana apabila penawar gelombang elektromagnetik memasuki ke dalam tubuh pesakit kanser, ia akan dipecahkan oleh enzim Rhodanese. Kemudian enzim Rhodanese pula akan memecahkan Hidrogen Sianida dan Benzaldehyde kepada 2 bahagian, Thiocyanate dan Benzoic asid merupakan enzim yang sangat diperlukan oleh sel-sel yang sihat untuk menjalankan proses metabolisme.
Hasil proses metabolisme enzim tersebut akan menghasilkan vitamin B12 manakala lebihan dari proses metabolisme tersebut akan di keluarkan oleh sistem pembuangan secara semualjadi samada melalui peluh, air kencing atau najis.
Pada sel kanser hanya terdapat enzim Beta-Glucosidase dengan banyaknya. Sebaliknya apabila ubatan berasaskan Perubatan Holistik (2,500 lebih halus dari sel darah) bertemu dengan enzim Beta Glucosidase, satu tindak balas kimia akan berlaku disini iaitu Hidrogen Sianida bergabung dengan Benzaldehyde. Gabungan ini akan menghasilkan sebuah bahan yang akan membunuh dan membinasakan sel-sel kanser.
Kesimpulannya, rawatan Perubatan Holistik juga boleh diibaratkan laksana anti virus yang mampu mengesan (scan) ketidakseimbangan tubuh dari hujung rambut ke hujung kaki. Jika ada DNA, sel stem ataupun sel lain yang musnah, ia akan berusaha memperbaiki, memperkuat, malahan mampu menstabilkan pelbagai hormon serta menguatkan antibodi tubuh secara semulajadi menurut fitrah kejadian manusia.
Semoga anda menemui penawar yang dicari selama ini dan sebaik-baik penawar adalah terapi DNA kita sendiri. Oleh itu, motto kami ialah setiap penyakit ada penawarnya kecuali maut dan tua serta mencegah itu lebih baik dari merawat.