INFORMASI

MAKLUMAN

Blog ini adalah hak milik Pintu Ilmu Resources (00159443-D) - PUSAT RAWATAN HOMEOPAYHY- yang beralamat di: Pusat Perubatan Holistik dan Alternatif 4932, Traffic Light Tok Jiring, Jalan Kelantan 21060 Kuala Terengganu, Darul Iman. Untuk lokasi klinik sila klik di sini

Pada 08/11/2015 klinik ditutup kerana doktor bertugas outstation. Harap maklum.

TESTIMONIAL TERKINI i

TAJAAN

Khamis, 13 Mei 2010

KANSER PUNDI KENCING


PUNDI KENCING
Pundi kencing ialah suatu organ yang berongga, berotot dan seperti belon yang menyimpan air kencing/urin. Ia terletak di bahagian bawah abdomen. Air kencing mengandungi air dan bahan buangan yang tidak diperlukan oleh badan kita. Pundi kencing dialasi suatu membran yang menghalang urin diserap kembali ke dalam tubuh. Sel-sel membran ini dipanggil sel-sel peralihan atau sel-sel urotelia, dan pengalas membran dipanggil urotelium.

Ginjal atau buah pinggang menghasilkan urin yang dibawa ke pundi kencing melalui tiub-tiub yang dipanggil ureter. Pundi kencing kemudiannya menyimpan urin sehingga ianya penuh dan dapat dialir keluar melalui suatu tiub dipanggil uretra, yang mengalirkan keluar urin daripada tubuh. Pada wanita, uretra merupakan tiub yang pendek yang terletak betul-betul di hadapan vagina. Pada lelaki, tiub ini lebih panjang dan melalui kelenjar prostat dan penis.

ADAKAH BARAH PUNDI LAZIM DIALAMI?Di Malaysia, lebih daripada 534 orang telah didiagnosis menghidap barah jenis ini setiap tahun. Barah pundi kencing lazimnya dihidapi oleh mereka yang berumur 55 tahun ke atas dan lebih dua kali ganda menyerang lelaki berbanding wanita.Barah pundi kencing jarang dijumpai pada lelaki dan wanita di bawah umur 40 tahun.

Gejala paling biasa ialah hematuria (darah di dalam kencing). Ini biasanya berlaku tiba-tiba dan tidak menyakitkan. Darah ini mungkin hadir pada suatu hari tetapi hilang keesokannya. Kadang-kala gumpalan-gumpalan darah boleh terbentuk. Dan ini mungkin menyebabkan kekejangan otot di dalam pundi kencing. Kadang kala darah hadir dalam jumlah yang mikroskopik (tidak dapat dilihat dengan mata kasar). barah pundi kencing selalunya dikesan "secara tidak sengaja" melalui ujian-ujian rutin. Sesetengah orang mungkin merasa pijar semasa mereka membuang air kecil dan perlu membuang air selalu.Jika gejala ini berterusan dan tidak hilang setelah mengambil antibiotik, ujian-ujian lanjut mungkin diperlukan. Jika anda melihat sebarang darah di dalam kencing, anda harus dapatkan pemeriksaan doktor dengan segera.

BARAH PUNDI KENCINGHampir kesemua barah pundi kencing ditemui di urotelium (pengalas pundi kencing). Ia dipanggil barah sel peralihan. Mereka wujud dalam berbagai bentuk yang berbeza dan boleh bertindak dalam berbagai cara yang berbeza. Banyak barah sel peralihan membesar di bahagian dalam pengalas pundi kencing. Ini dipanggil kanse superfisial. Terdapat dua jenis tumor superfisial, iaitu:

1. Karsinoma in situ, yang leper dan bukan invasif, dan papilari yang mencacak keluar daripada pengalas seperti cendawan. Kadang-kala kanser sel peralihan merebak ke dalam dinding pundi kencing. Ini dipanggil barah-barah invasif.
2. Sel-sel skuama karsinoma dan adenokarsinoma adalah lebih jarang ditemui. Jenis-jenis ini biasanya merebak ke dalam lapisan pundi kencing yang lebih dalam.

PUNCA BARAH PUNDI KANSERBeberapa faktor diketahui meningkatkan risiko mendapat barah pundi kencing.
Atara faktornya ialah:-
1. Merokok merupakan faktor yang paling mustahak. Beberapa bahan kimia yang ditemui di dalam rokok diketahui menjadi punca barah pundi kencing.
2. Pendedahan kepada beberapa bahan kimia tertentu di tempat kerja, contohnya bahan yang digunakan di dalam pewarnaan tekstil dan industri getah. barah pundi kencing mungkin mula membentuk setelah beberapa tahun selepas terdedahnya kepada bahan kimia tersebut.
3. Sistis (inflamasi pundi kencing) yang kerap berpunca daripada jangkitan bakteria yang berulang-ulang dan karang pundi kencing telah dikaitkan dengan barah pundi kencing tetapi ini tidak semestinya menyebabkan barah ini.

RAWATAN DI PUSAT PERUBATAN HOLISTIK DAN ALTERNATIF
Jika anda mengalami masalah pundi kencing, jangkitan kuman di pundi kencing atau kanser pundi kencing, kami di Pusat perubatan Holistik mempunyai penawar gelombang elektromagnetik yang mampu memusnahkan kuman kanser terutama yang menyerang pundi kencing.

Ubat yang dibekalkan adalah berbentuk air atau tablet kunyah yang perlu di makan tiga hari sekali. Ubat yang dibekalkan juga telah dipancarkan pelbagai penawar gelombang elektromagnetik yang mampu memperbaiki imun sistem, menguatkan antibodi, dan menyahkan anasir-anasir jahat terutama sel-sel kanser.

Di samping itu, kami akan melakukan ‘Life Auto-Nosde’ (memancarkan tenaga gelombang penawar elektromagnetik secara langsung) yang bertujuan mengkodkan gelombang penyakit yang ada di dalam saraf induk pesakit kanser dan seterusnya menjadikannya penawar secara automatic lalu dipancarkan ke dalam central nerve system supaya segala gelombang penyakit tersebut dapat dimusnahkan).

Rawatan ‘Life Auto-Nosode’ ini sangat mudah dan tidak mendatangkan kesakitan, kerana gelombang yang dipancarkan sangat halus dan berkelajuan tinggi sehingga pesakit tidak merasa sakit.

Ini berbeza dengan rawatan terapi yang lain. Kerana biasanya pesakit akan merasa getaran bahkan sesetengahnya akan merasa letih dan tidak bermaya selepas sejam melakukan terapi.

Namun, sebaliknya rawatan ‘Life Auto-Nosde’ di Pusat Perubatan Holistik tidak memberikan sebarang kesan sampingan, bahkan pesakit akan merasa ringan dan bertenaga setelah melakukannya. Ini kerana, ketika rawatan ‘Life Auto-Nosode’ dilakukan, mesin ‘Life Auto-Nosode’ yang dikenali sebagai OPAMP MACHINE berusaha membaikpulih sistem saraf dan berusaha memperbaiki kerosakan DNA seseorang pesakit.

Pesakit kanser dikehendaki mengamalkan Perubatan Holistik selama empat hingga sepuluh bulan atau sehingga penyakit kanser disahkan sembuh.

Untuk rawatan secara online berkaitan pundi kencing sila klik di sini.